Haters gonna hate, hate, hate, hate, hate

Buenos dias! 
Har inte haft något internet på några dagar nu så sorry för den dåliga uppdateringen, but hey, you'll live! 

I fredags var vi iaf på over night horse safari! Det var jag, Emilia, Lynn, Catalina, Fie, Moira och Cecilie som stack iväg och hade superkul! Det började med en bush ride där vi som vanligt såg giraffer o zebras o allt sånt där. Slutar aldrig fascineras av girafferna alltså, typ häftigaste djuren ever! Dock lite läskiga när man bara är typ 3 meter från dom! 
Efter det drog vi iväg till vår camp site där vi skulle spendera natten, vi tog av sadlarna från hästarna och bytte om till bikini och sen bar det av in i vattnet! Alltså HUUUUR kul som helst att bada med hästarna!! 
Efter det fick vi en trerätters middag och, oh my, vad gott det var, aldrig varit så mätt alltså! 
Vi satt runt lägerelden o snackade o drack lite och sen kröp vi ner i våra fina sängar som bestod av höbalar med madrasser och filtar på, låter obekvämt men faktiskt inte! Att sova under var himmel var så så coolt, och stjärnhimlen här är inte direkt att leka med! 

Vad har hänt efter det då? 
Jo, helg betyder ju lejonarbete för min del, så har sett och känt lukten av mer döda kor/grisar/kycklingar än vad jag trodde var möjligt, har sett en lion feed - när dom matar dom stora hannarna och, waa, det var så mäktigt! Har även byggt leksaker av elefantbajs och hö till lejonen och sett hur dom hanterat det, och såklart gått på lion walks! Bra helg med andra ord!! 

Nu är det iaf tisdag och veckan är igång! Blir en liten specialare denna veckan i o m att det är min sista! Så nu ska vi iväg på tracking med Dolf och lära oss hur man spårar djur, imorn ska vi till Matopas och kolla på noshörningar osv, och på torsdag ska jag på drop-in igen! 
Känns helt sjukt att det är sista veckan, vill inte lämna det här stället alltså, skulle lätt förlängt om jag kunde.. Aja, nu är det som det är och jag ska verkligen njuta av dagarna som är kvar! Ciao!


Bush ride med tjejerna

Här är höbalarna, där vi sov, mys! I bakgrunden syns soluppgången som vi gick och kollade på vid vattnet, strax innan detta fotot är taget.

På väg hem, längs med sjön vi badade i kvällen innan. Alltså naturen här, så vacker! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback