Welcome to my life

Ciao ciao! 
Igår var vi som sagt på elefantintroduktion, först fick vi städa ur deras nattinhägnad och gå lite med dom (följa efter dom mest, haha)! Sen fick vi se när tränarna visade vad dom kunde och, alltså, det var SÅ coolt! Att dom kan lära dom stora djuren att göra exakt som dom vill är så jäkla häftigt alltså!! 
Sen fick vi mata dom o klappa dom o så och helt plötsligt säger dom åt mig att hoppa upp på henne! Okej tänkte jag och gjorde det, och alltså VILKEN KÄNSLA!! Min kärlek för elefanter blev ju inte direkt mindre när hon, under ridturen, gav oss presenter i form av stener och grenar för att hon visste att hon fick mat då, alltså så söt haha!! 

Idag så har jag ridit, tre hästar totalt. Det kanske inte låter så mycket, men min rumpa gör inte mindre ont för det!! Kan knappt sitta på min säng, och då är sängen ändå rätt mjuk liksom... Iaf så var det supermysigt och kul, pigga och fina hästar alltså!
På eftermiddagen hade vi vår ormintroduktion också, fick veta allt om ormarna dom har här och hur man ska bete sig om någon blir biten. Fick också hålla en orm och, majjjgaaad, mixed feelings om det alltså!
Men tur att vi hade den ändå, för sen när jag och Emilia gick till stallet igen så såg vi en liten vild ormis, japp, that's life!

Imorgon står mer ridning på schemat, även en kvällsritt i månskenet! Varsågod rumpan! 

Jag, elefanten Amai och elefantsköteren Tatinda (betyder tack)!


Jag och ormen idag, coolingar


Kommentarer
Postat av: systerrysterr.blogg.se

Hu ormar... men elefant - ja tack!!

2015-03-10 @ 07:05:05
URL: http://systerrysterr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback