En bild säger mer än tusen ord

Okej, jag vet att jag är helt värdelös på att skriva här haha, men ärligt talat så vet jag inte riktigt vad jag ska skriva.. Allt är bra med oss här, just nu lever vi bara livet och försöker göra lite turistiga saker här i Sydney innan vi tar vårt pick och pack och drar till nästa ställe! Vi åker på fredag kväll, bokade bussen idag så på fredag bär det av till Melbourne för att ta oss vidare till Shepparton där vi ska försöka oss på att plocka lite äpplen och päron på en farm ett tag! 

Tänkte såhär att eftersom jag inte riktigt vet vad jag ska skriva så lägger jag upp lite bilder istället, det får fasikens duga! 

Harbour Bridge en molnig dag i vår tillfälliga hemstad. Josse, Georgie och jag har kommit fram till att den är rätt ful ändå haha, den ser liksom inte klar ut.. 

Tycker det är så häftigt att byggnaderna är nästan ända inpå vattnet. Här står jag i Circular Quay med operahuset bakom mig.

Här är det, det kända operahuset! Vet inte riktigt hur många bilder jag har på det, tror jag tar en bild varje gång vi är där nere haha...

Josse och Georgie kramas loss som turister utanför operahuset. Här är alltså utsikten över staden från operahuset.

Vi drog till botaniska trädgården och klättrade i lite träd och sånt, sen såg vi skylten på sista bilden hehehe..

Vi hittade också några häftiga bambuträd eller vad det var, det var iaf inristningar överallt!

En lördag drog vi till Glebe market i mysiga, älskade, lilla Glebe. Det var huuuuur mysigt som helst, jag älskar verkligen marknader! Synd bara att man har begränsat med pengar, ville typ köpa allt...

Här är Victoria Park, här stannade vi och solade efter marknaden, livet kan ju vara värre ibland liksom!

En dag drog vi till en gratisfestival i The Domain Park, det var huuuur mycket folk som helst och stämningen var helt sjuk, bra kväll!

Den "vackra" Habour Bridge från en annan vinkel, vi drog nämligen till The Rocks som är den äldsta delen av Sydney, supermysig stadsdel!

Lite mer bilder från The Rocks. Målet med hela utflykten dit var denna restaurangen, Pancakes on the Rocks, shitpommes alltså vilka pannkakor, helt freakin' underbara. Fick dock ingen bra bild på dem då vi högg in ganska snabbt efter jag tog denna bilden haha..

Prince Alfred Park by night, det är parken närmast vår lägenhet, tar väl ca 10 min att gå dit så vi går dit ganska ofta och solar o så. Denna bilden tog jag när vi hade en BBQ där med alla tjejerna i lägenheten! 

Darling Harbour, ser kanske inte så mycket ut på den här bilden, men det är superfint där, speciellt på kvällen då det är ljus från alla barer och restauranger och så! 

Här har vi några bilder från när vi hängde på Bondi Beach för några dagar sen, kan ju säga att jag har spenderat fredagar på värre ställen! 

För några dagar sedan gjorde vi beach walken från Bondi till Coogee, så himla fint och härligt att gå längs vattnet hela vägen!

Lite bilder på staden från Circular Quay, Harbour bridge och operahuset på kvällen. Allt är så himla fint på kvällen med alla ljus och så, mysiga Sydney! 

Här om dagen drog vi till Blue Mountains, det var så sjuuukt vackert och man kände sig så himla liten när man kollade på utsikten haha, så freakin' mäktigt!

Det var iaf en liten mix av bilder och så, lite knäppt inlägg, faktiskt det värsta jag skrivit tror jag haha... men det är så svårt att förklara allt, man måste nästan vara här för att förstå hur det är, men alla tjatar så mycket om uppdatering så här är den! Det är iaf AWESOME här, vi lär oss så mycket precis hela tiden, önskar verkligen att jag kunde förklara allt bättre! Ska verkligen försöka uppdatera bättre när vi är på östkusten sen, saker och ting i Sydney har ju blivit vardag nu så det är så svårt att förklara hur det är..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback