I'd like to get to know you

Tjolahopp vänner! 
Hoppsan sa, vad länge sedan det var jag hörde av mig här nu.. Inte meningen, men har haft så sjukt mycket att göra, tror jag haha! Har iaf jobbat mycket det senaste och typ knappt hunnit åka bräda ens?? Whaaat liksom!? 

Allt är iaf bra här, tänkte inte skriva så mycket utan lägger upp typ massa bilder jag tagit under tiden o förklarar lite under dom iaf haha.. Men jag trivs fortfarande iaf, har varit här i snart två månader!? Hur sjukt!? 

Fina, fina Silver Star. Här på en kvällspromenad jag och Michelle tog (eller kväll o kväll, det blir ju mörkt typ 4 haha)! 



Vi drog och åkte lite skrillor också, jag och min helsinborgsiska vän. Alltså HUR KUL!? Det var stört längesen jag åkte men det var ju hur kul som helst haha! Dock var vi lite sådär på att stanna så det slutade i lite piruetter och kraschar in i varandra, men vi överlevde ju!


Två bilder från jobbet. Först en lapp som Michaela (en tjej från nz) hade skrivit, alltså hur söt!?
Och sen en på ett bröllop! Eller ah, bröllopsfotografering.. Men det är tydligen riktigt populärt att gifta sig här! Men jag menar, vintern och bröllopsklänning.. Njaaaa, inte så sugen alltså... Men fint ändå!!

Michelle, Callum och jag (och Vernon Vipers läskiga maskot).
Vi var och kikade på hockey en kväll, såklart, vi är ju i Kanada! Vi gjorde annat än att ta bilder med maskotarna, jag lovar! Bl a åt vi minimunkar och drack öl, happy days! 


Denna bilden är från hemsidan, men tyckte den var så cool haha! Vi har ju webbcams lite överallt här på skidorten och denna är vid liften "Silver Woods" och när nya Star Wars hade premiär drog denhär lille snubben där haha! 



En kväll var vi ett gäng som drog och tränade lite på hockey inför den kommande turneringen mellan alla avdelningar! Kan väl säga att det gick lite sådär haha, den där ungen i orange overall var dock GRYM! Han utklassade oss alla och muckade med både Lachie och Josh som en riktig hockeyspelare! 

Samma kväll vi spelade hockey åkte vi lite tubes också, SÅ KUL när man kan åka flera samtidigt!! Här har vi Sean, jag, Steff, Jo, Michelle, Lachie, Josh och Dennis, härliga människor! 

Silver Stars enda ankarlift.

Drog ut och åkte med Tessa, Jake och Tom en dag och, fy sjutton, vad fint det var!! Bilder gör det ju inte riktigt rättvisa men det var sol och lite snö i luften så det liksom glittrade, magiskt!
Här är Jake i en backe som heter Deer Park, den är typ mitt bland träden och riktigt rolig alltså, lite tight ibland men det löser man på något sätt! 

Vi anordnade ju en svensk julmiddag och jag och Michelle stod för skinkan! Glaseringen var iaf god haha, men inget slår ju riktig svensk JULSKINKA! 

Dennis står och rör ihop en smarrig chokladfudge (bästa julgodiset EVER) och Lina och Hampus stod för stekning och rullning av köttbullarna! 


Och detta är vad vi åstadkom! "Prinskorvar" (hot dogs skurna som prinskorvar), köttbullar, Janssons frästelse (barnversion), ägghalvor med mayo, Wasa knäcke, HEMGJORD rödbetssallad (DEN NI, det är det nog inte många som gjort??), bröd, ost, skinkan, sill, ädelost och pepparkakor, dadlar, clementiner, knäck, chokladfudgen och till och med SNAPS! Är så stolt över oss alltså, hur mysigt som helst! 

Svennebananerna. 



Drog ut och åkte på julafton också, åkte mest med Sean, Steff och Cecilie, och sen mötte vi upp Dan och Callum också, så mysigt. Hade sån jäkla grym julafton!! 

Nils körde ju all in på julfeelingen och klädde upp sig ordentligt haha! 

Steff, Jarrod, Steph, jag, Sean och Beau.

Julaftons kväll. Okej bilden är stulen, men HALLÅ kolla bara?? Jag och snubbarna på bilden här över var med i xmas torch parade, vilket var AMAZING!! Vi höll i facklor typ och åkte ner för en av backarna man ser från byn. Vi kanske var en 50-60 pers som gjorde det, jag har sett det på youtube förut och det var SÅ häftigt att vara del av det, är så glad att jag var med, även om jag fick ett litet hål i min jacka haha! Finns film på fb som Jarrod la upp! Höll på att börja gråta av lycka när fyrverkerierna började, livet alltså! 


Och här är två bilder från juldagen (deras stora julfirande typ), då vi hade knytkalas med sjuka mängder mat och alkohol och människor vid ett långbord. SÅ mysigt och så kul! Det kändes verkligen som en enda stor familj, så grymt anordnat såhär på julen! 

Här har vi ju Holy Smokes (namnet på vårt rum) Lorna, jag, Mattie och Tiff! Såna härliga roomies jag har alltså, alla från Australien och Sydney, inte mig emot då jag nu har ytterligare en anledning till att åka tillbaka dit hehe..! 

Nu då!? Har jobbat 5 dagar i rad nu och är ledig imorgon(!!!) så ska ut och åka bräda hela dagen! Enda lediga dagen denna veckan så får ju passa på! Kommer ha jobbar ca 50h när denna veckan är över haha.. Så sjukt hur mycket folk som vill åka tubes och skridskor alltså!? Jaja, klirr i kassan iaf, och har ju trots allt ända till typ april på mig att snowboarda mig så det lär ju hinnas med! 
Nu blire kvällsmat och häng någonstans, ciao! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback