Fyra Mississippi, jag räknar mig lugn

Hej, hej, hemskt mycket hej! 

Ytterligare en vecka har passerat här i Whistler och livet leker! Vädret har rent utsagt SUGIT de senaste dagarna.. Såklart i lagom tid tills jag var ledig två dagar haha...! Hade liksom över 30 grader i några dagar när jag såklart jobbade.. Men gjorde iaf det mesta av mina lediga dagar och köpte mig ett säsongspass för vandring på berget och drog upp dit med Steff, Sean, Nicole och Sam en dag! Såååå jäklans kallt dock! Hade på mig långkalsipperna ("äntligen" fick jag användning för dom, haha), och tre ytterligare tröjor under regnjackan men var typ ändå kall!! Det snöade uppe på berget också - i juni!! Sjukaste grejen! Det var så sjukt mycket snö uppe på berget också så dom hade typ gjort stora vallar av snön som man kunde gå mellan, häftigt! 
Min andra lediga dag fick jag, Nicole och Sam tag på en bil så vi tog en dagstripp till Squamish för lite shopping!! Och för er som inte vet, Squamish är typ som Stallsiken hemma i Skövde med massa typ "nödvändighetsbutiker".. Men lyckades ändå hitta lite kläder, en båt till sommarens äventyr och en cykelhjälm (jajjemän, det är nu ni ska vara stolta mor och far)! Spenderade massa pengar men noll procent ångest för det, köpte baaaara bra saker haha!! 

Och nu har jag jobbat två dagar och ska snart in på min tredje, så det är min onsdag idag! Rätt skönt att jobba när vädret är pissigt faktiskt. Men har haft en rätt produktiv dag ändå, har varit ute på en löprunda, har återvunnit grejer och bakat bröd! Allt det där viktiga man måste göra ibland haha! 
Håller iaf tummarna för att vädret blir bättre på torsdag och fredag då jag är ledig igen och inför nästa vecka ser det bättre ut! Hoppashoppas! Är ju inte mycket bättre väder än vilken sketen svensk sommar som helst här för tillfället, haha! 

En av dagarna vi faktiskt hade bra väder när jag och Nicole drog till Lost Lake och solade. Längtar sååå mycket till bra väder nu!! 





Lite smått och gott från dagen vi drog upp på berget. Så fint!! Ser ut som en frusen råtta på sista bilden dock, men kan bero på att jag faktiskt var det, haha! 

Peak 2 peak. En gondol mellan Whistler och Blackcomb. Så fin utsikt! Och vi åkte i en med glasgolv så man kunde se neråt också, cooolt! 

Hade en chokladfondue-kväll med Steff, Michelle, Sam och Nicole här om dagen, supermyyyyys!! 

Mmmm, hembakat bröd jag gjort idag! Älskar verkligen att baka bröd! Och brödet här är typ skit, så det känns verkligen bra att äta sitt egna, haha!

Kommentarer
Postat av: monika

härliga dagar!! men det där med glasgolv...inget för mig....!! längtar efter ditt bröd! kramiz

2016-06-14 @ 18:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback