My cheeks are turning yellow

G'day mates!
Här är det omtalade inlägget om Australien, som alltid när jag ska göra något viktigt så skriver jag det när jag egentligen inte har tid (måste åka till jobbet om 15 min..), men skitsamma, det får bli som det blir! 
 
Det började med att jag, Malin och Josse var redigt sugna på att fly stan och åka till aussie i tre månader, vi i princip bestämde det om jag inte minns fel.. Vi träffades i alla fall i somras och kom fram till att vi inte skulle hinna få ihop tillräckligt med cash för att kunna köpa en resa och klara oss där tre månader utan att jobba, så vi bestämde oss för att satsa på att skaffa ett visum så vi kunde stanna där max 12 månader och kunna jobba under tiden vi var där.
Under tiden allt detta hände så började jag jobba på Mio med Amanda, en 94a med planer om att åka till Australien året efter oss, men de planerna blev inställda och jag sa att hon kunde ju hänga med oss, antingen själv eller med någon kompis. Amanda bestämde sig för att hänga på oss, vilket var väldigt KUL och modigt gjort av henne faktiskt!
Vi började planera lite smått och Josse och Malin fick träffa Amanda och alla trivdes tillsammans direkt, så himla skönt och bra! Vi blev dock lite stressade så vi stack iväg och bokade en resa gaaaaaaaaaaaaaanska snabbt ändå, tyvärr så hoppade Malin av, svintråkigt, men det är sånt som händer! Vi fixade i alla fall visum och alla tre "klarade" det utan probs, så helt plötsligt satt vi där med flygbiljetter och visum alla tre, det kändes så himla skönt att vi hade klarat av det största typ!
I alla fall, då var det ett tag kvar tills vi skulle åka, idag är det bara 17(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) ynka dagar kvar och nu är det mesta är fixat, vi är vaccinerade, vi har ryggor, vi har lite små tankar om hur livet down under kommer bli och jag antar att det inte bara är jag som har börjat tänka på packningen och vad man ska ha med sig..
Det enda som inte är fixat, som jag hade tänkt att pilla lite med någon dag snart är väl självaste rutten, ganska viktigt kan man tycka ändå, men äh, bara vi vet på ett ungefär vart vi vill och vad vi vill se så har vi ett flyg på några timmar (höhö) att planera på! + att vi lär ju få en del tips på plats!
 
Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen det var nog allt jag hade att säga om det just nu.. Inte så himla bra skrivet och kanske inte så lätt att läsa heller pga osammanhängande text haha, men det är i alla fall så det ligger till!
Det enda jag inte nämnt är väl att vi ska vara borta i ca 7 månader, tror vi iaf, hemresan är just nu bokad till slutet av maj, och vi åker 4e november! 
OCH att jag är ofattbart taggad, men det kanske man förstår.. har lite svårt att sova och måste typ skrika rätt ut ibland, men antar att det är rätt normalt ändå hehehhe...
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback