Because I'm happy

Hallooo kära vänner! 
Stängningspasset gick lite sisådär, liften i tube town pajade så vi stängde tidigare och jag fick sluta tidigare.. Annars gick allt bra! Supermånga från staff accom (där jag bor) kom och provade på att åka och dom älskade det haha! Och det var kul med lite sällis också! 

I söndags så gick jag öppningsdags så lördagskvällen blev väldigt lugn från min sida, chillade o snackade med lite folk typ! Jobbade iaf 10-16 i söndags och allt gick typ som smort, banorna var lite bananas så det var en del folk som tyckte det var lite läskigt.. Men men, dom fick iaf stänga tidigare igen då det har varit väldigt varmt de senaste dagarna och sen när det fryser på på kvällen så blir banorna alldeles för snabba, tubsen får färdas i max 60km/h och det blir lätt för snabbt alltså haha! Helst stört snabbt ju! När jag provade åka tror jag att jag låg på 55-60km/h! Juste, skaffade ju ett gymkort också! Steff ville träna så jag hängde på henne och det kändes riktigt skönt att göra något med överkroppen också haha, benen får ju sin beskärda del av träning på brädan kan jag lova! 

Tog det iaf lugnt i söndags kväll igen, kände verkligen inte för att dricka, även om en del folk gjorde det. Så jag kikade på film med lite folk, The Watch kollade vi på, skum film alltså! Men rolig! 

Igår dåååå. Jo, jag tog en riktigt lång sovmorgon, gick upp typ 9:45 lr ngt så sov nästan 10h, vilket var välbehövligt! Så jag gick upp och käkade frulle och sen lagade jag matlådor! Det blir riktigt fullt i köket här på kvällarna, så lägger hellre "mornarna" på att laga mat o lägga i kylen och åka bräda på eftermiddagen istället för att trängas där inne på kvällen (vilket jag typ gör ändå men i form av att vara social istället för att laga mat) hehe! 
Vid 12tiden mötte jag upp Casey (min jobbarkompis) för att dra ut o åka lite, vi tog några vändor med en hel del pauser haha! Vi åkte bland annat förbi hennes hus som ligger i Criss Cross backen typ. Så nice hus alltså! Hon och hennes pojkvän bor där o har en hel våning för sig själva, men huset delar dom typ med 4 andra så dom betalar lite mer än jag gör här, men inte mycket! Så lyxigt!! Men jag håller mig här i staff accom, det känns som hemma nu! 

Chillade lite i staff accom sofforna efter våra åk, och även lite i Michelles rum. Sen kom Hannah hem från jobbet och ville träna, så vi släpade oss till gymmet för en riktig snabbis med uppvärmning + core, kändes skönt att komma iväg då vi verkligen tvekade haha, det är ju dom bästa passen alltså! 
Och sen mina vänner, HÖR OCH HÄPNA! Vi gick från gymmet kanske 17:40 och klockan 18:30 skulle jag vara klar att gå på förfest.. Alltså SAGT OCH GJORT, jag var klar 18:10(!!!!!!!), alltså JAG! Är riktigt imponerad/stolt över mig själv alltså! Och det är en sak jag älskar med detta stället, man behöver inte klä upp sig o fixa sig! Jag har inte använt smink sen typ Vancouver och jag bor verkligen i mina 6 olika mössor så livet bara leker alltså!! 
Iaf så drog jag och Michelle på en liten förfest i en stuga här i närheten med några second years people. Dom som gör sin andra säsong får nämligen inte bo i staff accom! Så vi satt där o drack o snacka o hade det trevligt! Vi fick även prova på både Vegemite och Marmite och, ärligt talat, jag kommer nog aldrig förstå grejen med det.. Det är typ pålägg som man har på rostmacka och smaken är obeskrivlig, väldigt salt, men det finns inget sätt att beskriva det alltså.. 
När tiden var inne drog vi till bowlinghallen som finns här, dom hade sin opening night så det var gratis bowling och billig bärs, vad mer kan man begära? Det var dock FULLT med folk så vi bowlade typ 10:30 och då var jag lite på lyset så det gick sisådär för mig haha! Satte dock en strike det första jag gjorde, men sen körde vi med knepiga regler (typ sittandes, på ett ben osv) så det slutade med att jag totalförlorade och gav upp haha! 

Nuuu då? Jo, jag kom hem från lite training för en stund sen, vi fick lära oss lite mer om hur man gör gruppbokningar i tube town osv, så det känns inte allt för krångligt längre! Just nu har jag dock dött lite i min säng pga gårdagens öl haha, men funderar på att ta mig en müslibar och dra ut o åka lite bräda, men vi får se hur jag gör med den grejen! Ramlade rätt illa på svanskotan igår så självförtroendet är ju som bortblåst.. Så borde dra ut o ta det lugnt o jobba lite på det.. Hmm vi får se! Ikväll är det dock trivia night, och jag älskar ju frågesport så jag är astaggad hihiii!! 

Jag och Casey i liften igår, alltså vi har haft SÅ fina dagar hittills. Men har hört att det ska snöa hela veckan med början från typ imorgon eller torsdag - vilket är välbehövligt! 

En tavla med några av backarna, tyckte den var så fryst och fin, haha! Men där ser man ju bl.a. Criss Cross vilket är en av mina favvisar då naturen är så fin där! 

Casey! Är så impad av alla australiensare som ba åker bräda asbra, dom är skitduktiga!

Och den avslutande bilden får bli en liten, liten bild från bowlingen igår. Det var riktigt kul, tills jag insåg att jag skulle förlora haha! Är en sån dålig förlorare (tydligen)! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback