Downtown

Tjäna, tjäna! 
Haaappp, strax efter jag skrev sist drog jag ut o åkte en sväng, gick lite helt okej men blev bara ca en timme då dom tydligen stänger nedersta backarna 15:15 även fast liften stänger 15:30... Ain't doing that mistake again alltså! 
Trivia night då? Jo, kunde inte bidra med speciellt mycket då jag knappt hörde frågorna pga surret runt omkring, MEN jag kunde iaf svaret på två frågor! Vårat lag kom på delad andraplats men på utslagsfrågan fick Alex hjärnsläpp så vi hamnade på bronspallen, vilket inte kändes helt fel! 

Igår så tog jag en mysig morgonpromenix på Bridle Path (en runda häromkring där man kan gå med snöskor, åka längd, köra fatbike o gå) och det var en riktigt mysig prommis med musik i öronen! Efter det drog jag, Tiff, Michelle, Genevive o Casey till stan o kikade på kläder till vår kära 'Ladies & Gents'-afton som äger rum på måndag! Det innebär att vi i princip ska ha på oss det fulaste vi kunde hitta i en lokal second hand-affär och det finns typ 300 regler om hur vi ska bete oss under kvällen! Lär bli APROLIGT, men hur svårt som helst haha! Vi måste bl a kalla alla killar för rapscallion hela kvällen (betyder typ buse)... Wish me luck!
Vi gjorde iaf lite välbehövd/onödig shopping och sen styrde vi kosan hemåt igen, trevlig dag med trevliga flickor! 
När vi väl kom hem fixade jag och Michelle våra mobiler, vilket tog 1000 år.. Det är typ svindyrt med mobilabonnemang här så ska i princip bara ha en för att kunna ringa i nödsituationer, det är lite läskigt att dra ut o åka själv för tillfället då jag inte har någon mobil haha.. 
Kvällen senare bestod däremot av bättre saker, jag och Michelle hade klot ett sushipaket vi skulle dela på (treaasts) och var vi några som kikade på film i källaren, så mys! 

Idag då? Joo jag mötte upp Casey i morses för en promenix igen, lite snöigare den här gången då det VRÄKTE ner när vi kom iväg haha.. Sen tog jag iaf frulletime och efter det drog jag ut och åkte bräda! Träffade på en tjej som heter Maddie så vi slog följe. Och VILKEN DAG!!!! Alltså man såg typ nada pga snön och molnen, men ojojoj, vilka backar! Och vilken känsla! Fick såna jäkla bra åk alltså! Så när liftarna väl stängde och vi var tvungna att dra in var jag helt i exstas!! 
Sen var det bara att duscha och dra in till stan, igen... Hittade ingen xmas tröja igår så var tvungen att köpa en idag.. Suck.,

Nu ligger jag iaf i sängen och vill bara sova! Vill att det ska bli morgon så jag kan dra ut och åka bräda!! Vi är ett stort gäng från staff accom som ska dra ut imorn när liftarna öppnar o jag åker typ till 10:30-11 då jag börjar jobba vid 12! Wiiieee, så taggad!! Nä, nu får jag försöka tagga ner o sova innan min roomie somnar (hon snarkar en del haha)!

Sushitimeeeee!! Okej, det var bättre än det ser ut, men ändå $6(~42kr) för det där är inte så skamligt! Gott vare iaf!

Glad jag på vår snöiga prommis idag, kläderna hänger fortfarande på tork haha! 

Utsikten på toppen av comet (en av liftarna) idag! Alltså man såg NADA, så det var bara att köra på, SÅ jäkla kul!! 

Blev helt till mig när jag hittade detta i affären idag!? Alla som har snackat med mig (typ om packning..) innan jag åkte vet hur mkt jag snackade om knäckebröd o tänkte ta med det haha!!

Mitt hem <3 alla mina grejer hänger överallt och idag köpte jag en filt så det blir extra mysigt hihiii! Man ser även min resväska där under som jag använder typ dom en byrå, man får ju inte vara dum! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback