Hon var den som alltid sprang fram och tillbaka

Nämen vaaaaa!? Här kommer ett till inlägg!! Jag har blivit så bra på att blogga haha!! Ska försöka fortsätta såhär nu, bara ni fortsätter läsa! Kanske inte kommer vara så intressant när jag väl börjar jobba men skitsamma! 

Har iaf gjort mig hemmastadd på riktigt nu och packat upp väskan och hängt upp kläder och lagt ner i byrålådan jag har osv, känns bra! Har ju varit här i ca en vecka nu (eller ah, 5 dagar) men har inte hunnit packa upp!! Har haft sååå mycket annat för mig, typ som att umgås med andra människor och titta på när dom lagar mat, för det har jag varit rätt dålig på också hehehe.. 
Men nu har jag iaf bestämt mig för att stanna i rummet jag har fått (tänkte byta först då detta har lite sämre förvaringsutrymmen), detta är lite billigare och har ju grymma roomies och fixat awesome förvaring nu så allt känns helt klart tipptopp!

Och nu för er som verkligen orkar läsa haha: 
Får många frågor om typ vad jag gör, hur det ser ut, när jag börjar jobba, vad jag ska jobba med osv, så tänkte jag ska förklara allt! 
Byn är rätt liten, finns kanske tre restauranger/barer + två till snabbmatsställen, två skidbutiker, en matbutik och såklart caféer och uthyrningsställen osv! Och massa boenden såklart!! Finns även en annan del av byn, där jag kommer jobba, där dom har två till restauranger, en bowlinghall, en skridskosjö och såklart TUBE TOWN (där jag kommer vara)!
Tube town är i princip innerslangar som man kan åka på ner för en speciell backe (tänk typ skara sommarlands vattenland där dom har ringar man kan åka ner på fast på snö), och till det och till skridskoåkningen ska jag sälja biljetter! Så jag kommer alltså vara inomhus, vilket är SÅ skönt då det blir rätt kallt här, förväntar oss upp mot -20 på onsdag.. 
Jag börjar dock inte jobba förrän typ 30e vad jag förstått det som, så veckan här utan jobb har blivit till två nu! Har däremot träning på tisdag o onsdag o en till dag innan vi sätter igång, och snön är även på topp här så vi kanske öppnar tidigare! Den som lever får se, eller hur? 
Så vad jag gör med dagarna nu då? Eeh vem fasen vet, tiden går fort iaf! Har varit i stan och handlat MASSA mat så jag kan laga mat, kör på vegetariskt här enbart pga att det är mycket lättare att förvara typ bönor o sånt än kött! Har även bakat bröd, både själv och med Tom (en kompis från nz)! Har startat ett 1000bitars pussel med några, vilket fortfarande inte är klart.. Och imorn tjuvöppnar backarna för en helg!! Så lördag och söndag blir snowboarding för hela slanten och på måndag ska jag till stan och fixa banken o shoppa lite till saker som jag missade, typ plåster o annat nödvändigt skit.. Och sen på tisdag börjar jag ju lite smått! 

Såååå kort sagt: allt är ASBRA här och jag trivs så bra, den lediga tiden här har gått SÅ fort så när vi väl börjar jobba lär det ju gå ännu fortare (oh no)!! Och som brorsan frågade: "är dom andra barnen snälla mot dig?", haha, svaret är JA, alla barnen är supersnälla! Idag fyller Gene år och imorn min buddie Nicolai så i helgen är det partyyy! Kommer även en buss med nytt folk imorn så det blir lite personalfest på köpet! 
Nä, nu ska jag göra något vettigt, ciao! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som"ordning på torpet" - gött! Hälsar mor!

2015-11-21 @ 17:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback