Oh, and a bottle of rum

Halli hallå vänner! 
Helgen har kommit och den har gått! Och fy farao, vilken helg alltså! Det har varit SÅ HIMLA BRA! Har fått två dagar med snowboarding och det känns superhärligt, i lördags var vi ett gäng som möttes upp vid 8:30 då liftarna öppnade och drog ut direkt! Första åket är ju typ alltid lite ringrostigt så jag bara ramlade hela tiden!! Pudersnön gjorde inte direkt saken lättare kan jag ju tala om haha! Fastnade hela tiden!! Och gjorde en riktig 360vurpa! 
På eftermiddagen tog jag en promenad i det fina vädret, finns typ en runda där man kan gå med snowshoes, åka fatbiking (typ snöcyklar med SJUKA däck), promenera och åka längdskidor med hundar. Så stört fin omgivning så naturmänniskan i mig var ju i extas!
På kvällen sen var det fest, skulle vilja säga att jag tog det lugnt, men icke sa nicke, något här uppe bara gör att ölen slinker ner så lätt! Men tog mig iaf upp i morses (okej typ 10), käkade frulle och drog ut och åkte! Kan ju tala om att det var faktiskt bättre än många andra! Åken idag gick bättre, jobbar på självförtroendet just nu så kanske jag vågar leka lite sen.. Hoppade en gång idag dock och det gick asbra, så I'm getting there! 
Imorgon börjar jag jobba lite smått, träning mellan 10-12 sen har jag, Sara och Michelle fixar skjuts in till stan och sen är det jobb tisdag och onsdag igen, exciting!! 
Nu ska jag ta mig upp från golvet och lämna tillbaka min otroligt fina hyrhjälm, sen ta en dusch o vara lite social. Är HELT slut alltså haha, träningsvärken är ett faktum - i HELA kroppen (t o m armarna??)!!

Har gjort mig riktigt hemmastadd nu, hängt upp tomtemor (som jag har med på alla resor tack vare att mamma smög med den till Aussie) och min fina present jag fick från min fina Lisa innan jag åkte! 

En bild från första skiddagen, åkte runt med Michelle, James och Alex för det mesta, och en snubbe som heter Dave! Grymt att åka med skidåkare om man tappar farten hehe, synd om dom som fick vänta på mig hela tiden bara haha! 

Här är tre bilder från min lilla promenad, nu kanske man tror att jag är värsta masterphotografer, men kan ju säga att det är OMÖJLIGT att inte få bra bilder här haha! Omgivningen är STÖRD! 

Två småttiga bilder från idag. ÄLSKAR mina boots, min bräda och min jacka alltså, allt funkar så bra! Men ska köpa en hjälm och egna goggles imorgon så jag kan se riktigt cool ut! 
Idag slirade jag runt med Steff, Sean, Jo och Dennis! Skönt att se att jag inte är den enda som ramlar lite haha, vi var nämligen fler snowboardare idag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback