Home is where your heart is

Okeidokei, tredje inlägget nurå och så är vi ikapp i realtid sen, äntligen! 
Jo, efter trippen med MoP tog jag flyget till Toronto där jag hälsade på mina kära vänner Tiff, Mattie, Hannah och Gen! Demi kom också från lite senare ska ju även tilläggas! 

Jag var hos dom lite mer än en vecka oooch vi gjorde lite allt möjligt faktiskt. Jag, Gen och Hannah besökte en park med ett litet zoo och jag fick se bufflar och lamor och några Yaks (vet inte ens vad det är på svenska??? Någon sorts buffel/koliknande sak iaf) och knatade runt på Torontos gator helt enkelt! Då tjejerna inte fått sitt hus än bodde vi på air bnbs så mitt i allt flyttade vi till en värsta fräsch lägenhet med MASSOR av Ikea-möbler och saker, haha, jag älskade det!
Vi drog till någon marknad där omkring o även till sjön o hej o hå. Och en dag hyrde vi en bil och åkte till Niagarafallen!! Det var så sjukt mäktigt och vackert, så mycket vatten alltså! Men förstår ju vad folk menar med att det är finast på den kanadensiska sidan, för man skulle ju knappt se något från den amerikanska alltså... På vägen hem bestämde vi oss iaf för att svänga förbi Ikea och äta lunch där, äntligen lite köttbullar och en chokladboll, så smaskens!! Och fick lite fejkballerina... men det är ju bättre än inget, hehe? 

Toronto var iaf superbt och en ganska överkomlig stad ändå (iaf den innerstaden jag såg) trots sina 4 miljoner invånare! Typ halva Sverige ju, helt stört!! Det var också sjukt mysigt att hänga med tjejerna och bara lalla runt, kommer verkligen sakna dom.. Men det var inte sista gången vi sågs, det vet jag!! 

Meen nu är jag på väg till min nya hemstad (hemby? Aja, mitt nya hem) Whistler! Oooch kan ju säga att det går lite sisådär med boende haha.. Har någonstans att bo första natten typ och seeeen är det gatan som gäller! Nää, riktigt så illa är det inte.. Eller asså, jag har ju ingenstans att bo för tillfället, men det finns ju alltid hotell eller hostel eller så, så det finns ju alltid någonstans att sova! Börjar även jobba den 27e så det ser jag fram emot! Fick ju ett jobb i Whistler för sommaren någon gång där i typ mars, då jag bestämt mig för att stanna sommaren också. Jag ska jobba på ett ställe som heter Cool As a Moose (googla det), det är typ en T-shirt/souvenirbutik med massa häftiga grejer! Känns som att det kan bli en del shoppande där i sommar, hehe.. 

Kan i alla fall säga att jag trivs så HIMLA bra här och efter jag hade varit i USA med mamma o pappa kändes det faktiskt lite som att komma "hem" när jag kom till Kanada, så knepigt ändå? Men det var så det kändes! Saknar och tänker ju såklart på alla där hemma, men önskar mer att alla var här med mig istället för att jag var där haha, om det liksom makear sense? 
Ska i alla fall försöka uppdatera lite oftare från och med nu, haha, men den som lever får väl se hur det går med det, haha! 

So.many.free.doors! Det fanns massa gratisgrejer på gatorna typ överallt i bostadsområdena som man bara kunde ta, men detta tog ändå priset haha!! Och det satt liksom en lapp på varje dörr som ni kan se där det stod "so" på en o "many" på nästa o "free" på nästa o "doors" på den sista, haha! Tyckte det var sjukt charmigt! Gen rörde dock på sig när jag tog fotot (panorama) därav hennes knepiga huvudform, haha. 


Ett charmigt litet minihus mitt bland alla skyskrapor i innerstaden.

Hannah gjorde margaritas och Demi lagade mat medan jag och Mattie slappade i soffan, alltså hur perfekt? 

Demi vid Niagarafallen.

Tiff, jag och Mattie. Och chipspåsen. Alltså mina älskade gamla roomies, så härliga tjejer! Holy Smokes for life!

Vi hittade ett bryggeri mitt i Toronto typ (vid waterfronten) där man fick en gratis rundtur och en kapsylöppnare! Och massa smaskig, färsk, gratis öl! Bl a hallonöl och apelsinöl, sjukt gott! 

Gick på en Blue Jays match också (baseboll obviously) där vi drack snuskigt dyr öl, skrattade åt namnen på spelarna (Coco Crisp, hihihi), sjöng med i ramsorna och gjorde vågen, sådär som man bara gör liksom! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback