Hello from the other side

Ciao ciao vänner! 
Tänkte att det var dags för en lite mer skriftlig uppdatering nu haha!! 
Har ju som sagt jobbat en hel del den senaste tiden, helt sjukt vad mycket folk det varit ÖVERALLT!! Har jobbat inne i mitt lilla ticket office med underställ på under uniformen och frusit som fasen pga att vi har haft våra fönster öppna och sålt biljetter genom dom då vårt kontor är superlitet haha! 
Men vi överlevde, och nu är det rätt dött igen. Jobbar 9-15 idag med att typ städa och organisera och allt såntdär, yeay! 

Vad har mer hänt då?
Jo, sist jag skrev skulle jag ju ut och åka snowboard hela dagen, så blev det inte! Jag lånade Saras skidor istället och åka skidor hela dagen! I typ -13 grader(!!!), så jäkla kul, jobbigt och KALLT! Kände mig som en riktig nybörjare igen alltså haha, benen brann efter typ en halv backe! Men pallrade mig ner för en svart backe till och med, och var ute från 9 till 15:30 så är helt klart nöjd med min insats! 

Sen har det ju varit nyårsafton också! Vaknade på morgonen och det var hela -16 grader(!!), helt stört kallt ju!!! Men jag klädde på mig och tog mig ut på en promenix i det fina vädret, solen sken och livet kändes underbart trots kylan! Ögonfransarna och håret blev helt förfrusna och ändrade färg till vitt dock haha! Efter det jobbade jag till typ 19:30 och sen var det bara hem och locka håret och dressa om och knäppa första! Kvällen bestod av mycket dans, många foton av samma motiv, lite drinkar, champagne och en hel del pizza haha! Bra kväll med andra ord! 

Det nya året har börjat fint också, solsken tre dagar i rad, har tagit lite promenader mitt i allt jobbande och igår var det födelsedagsfest med sangria och mojito för Kristine och idag sopar jag mest trappen för snön bara VRÄKER ner!! Är dock ledig imorgon (enda dagen denna veckan) så ska verkligen ut och åka bräda HELA dagen, saknar mina snowboardboots nu haha! Har även planerat in en vin och ost-kväll med några brudar här samt en skypedejt med TP, och på lördag ska jag kika på railjam, så veckan har hög potential alltså! 
Nä, nu måste jag jobba lite för brödfödan, heido! 

Jag och Tessa på min skiddag.

Alltså denna bilden, haha!! Kolla stavarna! Så sjukt raka! Och naturen runt omkring är inte så fy skam den heller för den delen.

Nyårsaftons morgon.

Från promenixen på nyårsafton, ögonfransarna helt vita och mobilen dog pga kylan, men jag var glad ändå! 


Har ca 20 bilder på detta motivet och denna är bäst, vilket säger en del om dom andra haha.. Detta är iaf från nyårsfesten! Holy Smokes + Pernille i förgrunden och dom andra två vetefasen vilka dom är haha!

Kass bild på mig och Cecilie, men ville bara visa att vi är amerikaniserade med bra röda plastmuggar - såklart! 


Obligatoriska toabilden. Här med Michaela och Sara - mina jobbarkompisar från Tube Town! 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Härliga vintriga o festliga bilder elin! ! Kram Monika

2016-01-06 @ 16:46:54
Postat av: Anonym

Häääääääjj!!!! Vilka härliga bilder du lägger ut, jättekul att kunna hänga med lite och se hur du har det! Känns som du har det helt ok! :)

Tack för julkortet, det sitter på tavlan i fikarummet så man kikar lite på det då och då och tänker på dig! Kram // Sara

2016-01-14 @ 19:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback