Ship to wreck

Hallihallå! 
Är nu i Whistler, eller ah, har varit här i en vecka nu och har hunnit med att 1: hitta ett ställe att bo på, 2: börjat jobba, 3: storhandlat i Squamish och 4: fixat in en vän i min lägenhet! 

Så alright, första natten bodde jag hos några polare på en liten minimadrass (ca 60-70cm bred) på golvet och kände bara att jag ville hitta ett ställe att bo på pronto! 
Så dag numero uno kikade jag, Cal, Steff och Sean runt lite i byn innan vi mötte upp Michelle och Dyllan och kikade runt lite mer. Sen drog jag och kollade på en lägenhet som jag sa si señor till och flyttade in några timmar senare! 
Jag bor i Nesters, Michelle och Dyllan bor typ två hus nerför gatan och Steff och Sean bor typ 5 minuter härifrån. Och det är typ 15 minuters gång från jobbet så det är riktigt chill! Och fixade så Megan - en tjej jag känner från Silver Star - kunde flytta in här så det fixade vi idag! Så nice!! 

Annars har jag faktiskt jobbat fem dagar i rad hittills i mitt lilla Cool as a moose, vilket är hur chill som helst och det är hur skönt som helst att ha saker att göra hela tiden! Och vi har en ashäftig T-shirt-vikargrej (som pappa hade ÄLSKAT) och den är helt underbar! Känner mig som en enmansshow när jag står där och viker mina T-shirtar! 

Men nu har jag varit ledig i två dagar så jag har hängt med Meg, Gabi, Michelle, Dyllan, Sammy o hans vän Tim o typ kollat på ett ascoolt tågvrak mitt i skogen med massa grafitti på och bara chillat, och även storhandlat och äntligen packat upp min väska, så skönt!! Känns faktiskt mer som hemma här nu, känns bra! 

Utsikt från Staff accom i Whistler, so nice! 





Train wrecket vi drog till. Så imponerande grafitti alltså! Och man undrar ju hur dom kom dit?? Tydligen för dyrt att flytta dom och folk typ cyklar o skit där! 

Vardagsrummet i vår lilla lya på Nesters road. Meg är i övervåningen på sängen där, myspys! 

Det lilla, lilla köket! Som numera är fyllt med mat i alla skåp och kylskåp, NICE! 

Här är badrummet, miniatyr men det fungerar finfint för sitt syfte! 

Och här är mitt lilla rum som jag delar med Nicole! Jag har underslafen och äntligen fått in mina kläder i en garderob och byrå, så skönt alltså!! Inte nice att bo i en resväska såpass länge alltså! 

Och självklart har jag mammas lilla tomte och Lisas lilla hjärta hängandes ovanför mig när jag sover, hihi! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback